lördag 28 maj 2011

Morgonpigg

Att jag är en morgonmänniska som vaknar med spring i benen är det nog ingen som missat. Men på senare tid har detta gått från att vara ett hälsosamt beteende till att vara ett problem.
Att vakna kvart i fyra och vara beredd på morgonpromenad, det är sjukt!

Flera dagar i rad har jag vaknat sent på natten/ tidigt på morgonkvisten och varit jättepigg. Har haft spring i benen och klarvakna ögon som inte gått att ignorera. Efter att ha tittat på klockan försöker jag intala mig själv att kroppen är trött och behöver sova, men det går inte. Försöker stänga av systemet och slappna av, men det händer bara inte. Istället har jag funderat över om man kan kliva upp och baka, gå på morgonpromenad, vem som ska anmäla arbetsmiljö-problem enligt AML - Som ni förstår kan man ju inte somna med dessa världsproblem snurrandes i huvudet.

Igår klockan fyra på eftermiddagen var jag så trött att jag knappt visste vad jag hette. Försökte mig på en powernap, men icket! Då gick jag över till aktivera=hålla-vaken-Susanna-strategin och spelade kinect med Markus. Tills jag somnade vid halv tio, helt utmattad. Det sista jag tänkte var att "Imorgon ska jag sova läänge". Jag vaknade vid fem, piggare än piggast. Nu har jag hunnit med massor av små att-göra saker så nu är det dagst för spinning. Hoppas att den ger mig energi så jag orkar hålla mig vaken ikväll, lite social vill man ju vara. Det är ju inte direkt så att jag får överflöd av den varan på morgonkvisten, förstår inte att alla kan vara så trött?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar