måndag 9 maj 2011

Godmorgon världen!

Vad underbart det är att vakna tidigt, se solen lysa in genom fönstren och känna hur kroppen bara vill hoppa upp ur sängen. Jag ligger kvar en stund bara för att spara på dagen lite. Ungefär som när man väntar med den bästa delen av kakan till sist.
Ena dagen tycker jag att det är lite trist att inte kunna dra ut på uppklivningen längre, andra dagar inser jag att man kan fylla dagen med ännu mer energi om man kliver upp riktigt tidigt. Igår var en sån dag!

Först fick vi besök av världens finaste Hedvig till frukost. Jag och solstrålen gick på promenad i det härliga vädret och sen satt vi ute och grävde lite, självklart kikade vi på traktorer också. Mycket viktigt. Tur att Bostaden och Umeå kommun sopar alla gångvägar i dagarna, för enligt Hedvig var alla små sopmaskiner traktorer. Behöver jag säga hur spännande det var?

Känslan av att vara riktigt hemma infann sig då Emma slog en signal och kollade om ett spontanbesök var okej. Å så mycket ett sånt besök kan vara värt! Kaffekopparna fick följa med ut i lekparken, och jag fick träffa ännu en sockersöt unge. Att man kan ha sån tur?!

När flickorna åkt hem tog jag tag i pluggandet innan det var dags för träning. Muskelpass stod på schemat och det brände i både ben och mage innan jag fick åka hem. Väldigt bra träning. Var och varannan gång blir jag yr eller illamående. Jag ser det som ett tecken på bra träning .

Efter en dusch fick jag och Markus en idé att åka ut och cykla. Sagt och gjort. Så mysigt att bara glida omkring och kolla läget på gatorna. Luften var varm och solen kollade fortfarande fram, det var faktiskt sommar i luften.
Väl hemma igen så var jag alldeles för pigg för att sova så jag skrev klart förberedelserna inför en seminarieuppgift. Så skönt att det är klart!

Tänk att efter en sån dag vaknar jag alltid väldigt pigg. Myrorna rusar i benen så fort jag slår upp ögonen!Nu hoppas jag på en lika underbar dag idag! Om inte annat kanske den räddas den ikväll då det är tänkt att jag ska gå på Zumba. Jag längtar redan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar