tisdag 3 maj 2011

Bubbel

Jag älskar att bada! I ungefär en minut. Varje gång jag kliver ner så tänker jag att idag så kommer jag att sitta i badet tills vattnet blir kallt, minst en timme. Det håller i sig- i ungefär en minut. Då funderar jag på hur jag ska kunna fördriva tiden. Korsord, mobil, måla naglar, hårinpackning, böcker, ansiktspeeling, jag har testat allt! Men det känns inte ett dugg lyxigt, det känns bara som vanligt långtråkigt tidsfördriv. Men eftersom min kropp idag har klagat över efterverkningarna från gårdagskvällen tänkte jag försöka ta hand om den lite genom att ta ett härligt bad.
Jag kröp ner med den vanliga inställningen och tog med mig en bok(Rättsregler, puh.). Tro mig, det kändes inte särskilt lyxigt idag heller.
Markus kära katt ordnade i alla fall så att jag fick ta del av lite spänning då han fick för sig att hoppa upp på badkarskanten men missade och slant ner. Tur för mig att jag besitter så härliga reflexer! Armbågade upp katten ur badet, kastade iväg boken och sparkade ner vårt badkarsbord så att det med buller och bång skrämde Knut så pass att han förmodligen (läs förhoppningsvis!) aldrig testar badkarskanten fler gånger. Mission accomplished!

1 kommentar: