onsdag 18 maj 2011

Det luktar sommar!

Imorse då jag cyklade till skolan såg detta ut att bli en underbar dag! Solen lyste och även om det blåste lite var det inte i närheten av de stormvindar(enligt mig själv själv då) som Umeå fått stå ut med den senaste tiden. En perfekt dag att ta cyklen helt enkelt. Inte för kallt, och inte för blåsigt. Ni som känner mig väl vet att det existerar ingenting som kallas för vamt i min värld, så det finns inte ens uppräknat.
Kan någon då förklara vad som hände då jag skulle hem, ösregn från klar himmel?! Why? Why me?
Dumma dumma vädergudar!!
När jag väl var hemma så slutade självklart regnet, perfect. Och nej jag är inte bitter, jag blev faktiskt glad. Men gissa vad som händer då jag ska ta mig iväg till gymmet? Jo, det börjar regna! Igen. Från klar himmel. Säg mig vad har jag gjort för ont?

Men vet ni en sak, det gör egentligen ingenting. För när man cyklar i regnet och inte nödvändigtvis behöver vara torr då man kommer fram, då kan man njuta av varenda andetag. För det luktar sommar! Jag tog långa härliga andetag i den fuktiga, riktigt somriga luften. Så ljuvligt att jag nästan tuppar av. Mmm..

Har jag förresten sagt att Jag och min Emma var de enda som tog sig upp till gymmet för att spinna idag. Förstå vilken lyx! Dessutom hade vi två instruktörer, alldeles för oss själva. Men det betyder en sak, man måste ta i alldeles för mycket och man kan inte fuska med tekniken- inte någon gång! Jag kan lova att vi cyklade för alla er som satt hemma så ni behöver inte känna er lat. Lovar.

Nu har jag käkat pasta med pesto och massa ungsbakad lax och väntar på att hjärtat ska komma hem.
Funderar på att träna in några moves till kinect så jag blir oslagbar!

Frisk, fri, full av energi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar