söndag 22 maj 2011

Är du en riktig clown?

I helgen har jag träffat så otroligt många, helt underbart härliga ungar! Har varit clownen Clara nere i MVG-gallerian. Målat ansikten och .. målat ansikten. Tro mig, det var fler än en som ville bli målad.

Fick frågan av en liten flicka om jag var en riktig clown och självklart var jag ju det. Jag till och med presenterade mig som clownen Clara när personalen frågade vem jag var. Vilket resulterade i att någon stod och ropade CLAR, CLARA(och det såg ut som att hon pratade med mig?!). Svarade jag? Nope, för då hade jag förträngt att jag var Clara. Kvinnan fick sig ett gott skratt i alla fall då hon insåg att jag hette något helt annat i vanliga fall. Ibland är mer yr än vad som vore bra för mitt eget bästa.

Jag blev så glad av att vara där bland alla barn, de var störtsköna! Väluppfostrade, spontana och glada. De skulle gärna kunna få smitta av sig på sina föräldrar, det skulle behövas i vissa fall. Det är föräldrar som är ouppfostrade, inte barn. Believe me, i know. 

Igårkväll var Daniel och Emma här hemma och hälsade på, så vansinnigt trevligt! Vi spelade kinect och gick på bio. Jag var vaken hela filmen!  3D var bra, men kanske inte så bra att det är värt att betala det dubbla. Men kul testa en gång i alla fall. I mitt fall spelar det väl egentligen inte någon roll eftersom jag så sällan går på bio, men ändå.

Nu ska jag ta en filt och krypa ner i soffan. Så skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar