fredag 3 juni 2011

Akta dig för..

Akta dig för tanter med stavar! Har idag kommit fram till att sådana är ordentligt farliga. Måste genast  redigera min "Akta dig för"-lista.

På väg hem från skolan, funderandes över sommarlov och härliga tider så gick hon bara där -faran av alla faror.  Kunde se henne långt fram efter gångvägen och studerade länge hennes (minst sagt)annorlunda gång. Varje steg hon tog följdes av ett svingande med armen OCH staven, rakt ut åt sidan! Först höger, sen vänster, sen höger igen. Funderade över vilken sida som var säkrast att göra min omkörning på och hann ändra mig mer än en gång vill jag lova. Ringde på cyckelklockan för att göra henne uppmärksam på att jag skulle passera och sedan tog jag fart. Full fart förbi! Och vad händer?! Jo TantaLisa fortsätter att svinga sina stavar. Hit och dit.. Jag tvärväjar ner i diket och upp igen, hon var sååå nära att köra in staven i hjulet. Dumma tant. Helt obrydd var hon också, verkade inte alls förstå att hon var i vägen.
Nä mina vänner om det är något ni ska tillägga till er "Akta dig för"-lista så är det tanter med stavar.

Om ni har missat det så är de andra viktiga sakerna att akta sig för:
  • Gubbar som bär keps och kör bil. De är riktiga trafikfaror.
  • Tjädrar. Det är en fågel, behöver jag tillägga mer?
  • Lastbilar.
Det var nog allt tror jag. Möss är i och för sig äckliga, men inte farliga, därför kvalificerar de inte in sig på topplistan.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar