onsdag 22 juni 2011

Rekreation!

Som ni har märkt har jag knappt varit synlig varken här på bloggen, facebook eller hemma den senaste tiden. Detta beror på att vi har haft världens semester!

Efter en tid i Övik med lite jobb och sedan besök hos syster i Bredbyn så åkte vi söderut. Därifrån tog vi en kryssning till finland fram och åter innan vi avverkade stockholm.

Tidigare har jag alltid längtat efter att få åka hem från huvudstaden, nu vill jag flytta dit! Skulle kunna åka imorgon om möjligheten fanns. Så intressant att bara se på allt och alla.

Stockholm är nog det enda stället i Sverige där man kan åka eco-cab,  dvs. sådana som finns i thailand. Föraren cyklar och passagerarna sitter bak under ett litet tak. Bra benträning den chaffören lär få! Jag undrar om man kanske kan be om att få byta plats med honom?

Det är nog också det enda stället där man ser unga män gå klädd i gubbrutiga skor med matchande paraply, inte illa pinkat. Eller? Ska jag vara ärlig så såg det hemskt ut. Tror att den väldigt välkammade frillan var den lilla detalj som fick utstyrseln att bli lite föör mycket. I alla fall för min smak.
Men det är så roligt! Att bara sitta där och glo. Människor, massor av människor. Så lika men ändå så olika. Underbart!

Förresten vet ni hur många skoaffärer det finns i Stockholm?!'

Har lagt upp bilder på facebook istället för här. Programmet vill inte som jag vill och gör bilderna jättemörka..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar