onsdag 8 juni 2011

Sommar och sol..

och solbränna!
Imorse fick jag för mig att dra ut Markus i solen, tänkte att nån gång måste han ju lära sig att det är skönt. Packade kaffe och pastasallad, citronvatten och några nedpackningsbara sällskapsspel. Hade siktet inställt på en heldag på stranden. Sola, äta, spela spel, bada och jag hade ju självklart tänkt sova lite också. Jag vet ingen som är lika bra som mig på att sova i solen, det är så underbart skönt!

Efter fyra timmar gav vi upp. Och så här i efterhand tycker jag nog att det var klokt. Från att ha sett helt opåverkad ut av solen till att mer eller mindre matcha vår röda filt hemma så tycker jag ändå att Markus stod ut tillräckligt länge.
På väg till stranden frågade jag lite snällt om vi skulle stanna och köpa lotion med solskyddsfaktor, men icke. Skulle inte jag ha så ville inte Markus ha. Jag tror att han ångrat sig nu.

Där ligger han i soffan med hy som är röd och blank. Stackare. Till och med fötterna är brända och de har till och med svullit upp lite. Mitt uppdrag att försöka få honom att älska solen lika mycket som mig har nog inte fått så bra resultat som jag önskade. Men jag håller fortfarande tummarna!

Tycker faktiskt liite synd om mig själv också, jag som hade siktet inställt på Salusand imorgon. Har en känsla av att jag får tänka om. Kanske räcker det om jag lägger mig på lill-bryggan i Tävra och sover middag.

P.S. Har förresten avslutat kvällen med spinning och det var precis lika skönt som vanligt efteråt.  Det är verkligen ett hett tips till er som vill få en härlig trött och nöjd känsla i kroppen. Endast jag och Emma var där, tappra spinnare. Tur att vi har varandra i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar