onsdag 28 september 2011

Jag lyssnade..

.. på Emma och Tobias och gick till rygg- och muskelakuten igår. Naprapaten där justerade mitt bäcken. Det kändes vill jag lova. Men det var ingenting mot för vad jag kände i söndags, så det var lätt värt det. Om det nu funkar vill säga. (Jag både tror och hoppas att det fungerar)
Jag har inte alls haft lika ont idag. Jippie! Vågade till och med gå en lite promenad ikväll, och det var så underbart skönt. Hösten är rätt härlig ändå. Jag njöt av varje andetag, tog dem djupt och länge så att höstluften riktigt fick springa rakt in i hjärtat. Ryggen kändes rätt bra hela vägen, så jag vågar mig nog ut imorgon igen. Naprapaten sa ju att jag skulle promenera, det var bara bra att röra lite på sig. Styrketräningen skulle dock få vänta till nästa vecka, efter mitt andra besök så att säga.
Jag har fortfarande ingen direkt styrka att hålla upp ryggen om jag ska böja mig vilket är liite irriterande. Men, lite mer benträning har väl aldrig skadat. Är bara inte van att behöva böja på knäna för att nå golvet, vad är det för fånerier. Hur omständigt som helst!
Men jag har bestämt att det får vara både fånigt och omständigt, om det är vad som krävs för att vekryggen ska bli bra så då är det väl så.

Jag tror att det är Marie som har patent på begreppet vekryggen, men efter helgen är jag nog beredd att hålla med henne. Hädanefter heter det vekrygg och inte ländrygg. I alla fall till den dag jag har tränat upp den riktigt ordentligt.

Nä nu ska här hoppas ner i badet. Då blir det ett lagom långt bad tills Markus kommer hem och får hjälpa mig upp. Clever woman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar