fredag 23 september 2011

Freedag!

Vilken fredag!
Vaknade redan 04.30 imorse eftersom jag var sjukt rädd att försova mig till spinningen klockan sju. Låg och funderade över hurvida det var dags att kliva upp eller tvångsliggakvar när klockan började närma sig halv sex. Jag vet inte om jag hann somna om, men jag vaknade i alla fall när larmet ringde tjugo över sex. Det känns alltid så underligt när man precis håller på att somna och väckaren ringer. Ungefär som att man stör kroppen när den håller på med något jätteviktigt. Jag får alltid lite hjärtklappning och känner mig väldigt underlig. Aja. Upp ur sängen och packa en liten träningsväska, dricka jack3d (i loove it), hoppa upp på cykeln och iväg.

Spining 45 med (världens?) sämsta spinninginstruktör. Jag hade inte hört någon av låtarna tidigare och det enda hon sa var "nu kan ni öka om ni vill" och "den här låten får ni cykla som ni själva vill". De få gångerna hon sa något vill säga. Jag hade lika gärna kunna spinna själv tillsammans med Rebecka. Dåligt! En spinninginstruktör ska ha 1. Bra musik. 2. Vara peppande. 3.Ha ett pass som innehåller någon form av variation. Det här innehöll....ingenting av det!
Hursomhaver, svettig blev jag så det får väl vara värt det ändå.

Nu till det bästa! Tenton serverar frukost på fredagar efter spinningpasset, hur fantastiskt är det inte? Inte någon halvdan hemma-frukost utan riktig hotellfrukost. Nybakat bröd (olika sorter givetvis), hårt bröd, många olika sorters pålägg, ägg, sill, havregrynsgröt med olika fröer och grejs, hemmagjord musli, fil, mjölk, våfflor med vispad grädde och sylt. Kaffe och massor av olika sorters teer. Gott!

Väl hemma igen har jag hunnit städa, tvättat två tvättar och skrivit komihåg lista på vad vi ska ha med till Övik. Ikväll ska jag ut och äta med Eva (hoppas jag hunnit bli hungrig till dess).

Känner mig något "uppe i varv" nu, skulle vilja dansa omkring som Happy feet här hemma. Får försöka hitta på något..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar