tisdag 4 oktober 2011

Tentabubbla

Just nu befinner jag mig i en sådan, en riktigt rund och fin tentabubbla. Synd bara att allt åker runtrunt här inne.

Jag tycker att det mesta vi läser om är intressant, väldigt intressant faktiskt. Jag ligger ofta och funderar över en massa saker. Hur mycket det kan löna sig att anställa fler medarbetare på Markus jobb och hur Ivan skulle kunna marknadsföra solänget på ett fantastiskt bra sätt. Det är mitt sätt att lära mig själv, förstå vad alla konstiga begrepp betyder. Att bara läsa i en bok ger mig ingenting. Möjligtvis kan jag lära mig texten i boken utantill, men det är sjuukt tråkigt. Nä, jag vill göra allt till mitt eget. Sätta in alla begrepp i min egen lilla fantasivärld och klura lite. Då förstår jag. Förhoppningsvis.

För tillslut (på torsdag) kommer ju den där dagen då jag visa allt jag lär mig. Tentamen. Och då helt plötsligt så blir jag orolig över att jag kanske inte klurat på RÄTT begrepp och att jag kanske har tänkt helt GALET! Så då måste jag läsa böckerna om och om igen för att försäkra mig om att jag inte missat något eller missuppfattat något.

Tror ni att jag blir klokare?
Haha. Nope. Jag skulle vilja säga att jag blir sjuk i huvudet. Nu förstår jag helt plötsligt ingenting och allt bara snurrar runt runt i den här bubblan. All information får sån fart här inne att den bara snurrar snabbare allt eftersom.
Därför har jag nu beslutat att lägga ner tentabubblan för idag och krypa in i den imorgon istället. I hopp om att allt snurrande ska ha stannat av. Håll alla tummar och tår!

1 kommentar:

  1. Sådär är jag också, jag vill ha ett konkret exempel för att kunna förstå. En massa teorier säger inget om de inte appliceras på något verkligt. Lycka till i morgon! :)

    SvaraRadera