fredag 7 oktober 2011

Ledig

Med stor L. Ingenting ska läsas, inga uppgifter ska skrivas och jag har inga föreläsningar. Dagen efter tenta - den bästa, bästa dagen. Ungefär som en fredageftermiddag för er som jobbar måndag-fredag. Nu är jag ledig och har inte en massa saker som jag bör göra. Ingenting!
Eller i och för sig har jag en liten lapp med ärenden som jag bör fixa. Jag behöver köpa fingervantar, det är skitkallt att gå på morgonpromenad numera! Behöver köpa nya gardiner till vardagsrummet, jag har inte sett Lester klättra i de som sitter uppe nu på ett tag så jag hoppas att de nya klarar sig. Sist men inte minst så behöver jag köpa nya hårsnoddar. Det är Lester som ordat det också. Jag vet inte om han gömmer dem någonstans och jag dammsugat upp dem, eller om han helt enkelt äter upp dem. Galen i hårsnoddar är han i alla fall. Just nu så har jag bara EN (som jag vet var den är).

Men helt ärligt så behöver jag inte ordna det idag. Jag klarar mig nog på en hårsnodd till imorgon, mina kattgardiner kan nog sitta uppe en dag till och jag får väl ta vinterhandskarna imorgonbitti. Nu ska jag bara vara ledig och njuta! Kanske sätta i gång "Dyngkåt och hur helig som helst" och bara krypa ner i soffan med mina pälsmonster. Har förresten hört att filmen "Bridesmaids" ska vara bra också.. Kanske kan fixa den till senare. Och lite surisar. Fast det får nog vänta till ikväll så jag fixar ett träningspass först. Vilken morot!

Nä nu ska jag återgå till min ledighet. Wiho!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar