söndag 20 november 2011

Sköna söndag..

Jag njuter verkligen idag! Är ledig och har ingenting planerat. INGENTING. I vanliga fall hatar jag ju att inte ha något planerat. Eller jag kan njuta av att vara oplanerad, men jag vill hela tiden göra något. Och har man inte något planerat kan det vara lite svettigt att behöva komma på saker att göra. Idag känns det dock helt okej. Tror att det beror på att jag varit konstant upptagen två dagar. Två helt makalöst roliga dagar dessutom!

I fredags åkte jag på en shoppingresa till sundsvall, åkte hemifrån vid sju på morgonen och kom hem igen vid halv tolv på natten. Snacka om heldag på birsta och IKEA.  Men vansinnigt kul. På vägen hem satt vi och sjöng till gamla 90-tals skivor. Kära nån vilken nostalgi. Förstå att bilresan hem gick fort som en grisblink. Men det är väl så, tiden går snabbt då man har roligt.

Igår åkte vi och tvättade bilen, handlade, tränade sen åkte vi hem och jag tonade håret. Skyndade på med lite smink och en klänning innan jag åkte till Katrin för lite förfest innan kvällens sittning. Det var så mysigt att ses sådär innan och ta något glas vin, käka lite ost och framförallt- surra. Hade vi inte varit tvungen att springa till bussen (Ja vi sprang! I klackskor) så skulle vi nog suttit kvar och surrat än. Men till sittningen skulle vi. God mat, trevligt sällskap och ännu mer trevligt sällskap. Efter lite dans (och förmodligen också på grund av utsvävningarna i  fredags) så fick jag såå ont i fötterna än fast jag valt mina låga klacka som jag (tydligen) till och med kan springa i! Så jag gav upp lite i förtid. Halv två tror jag klockan var då en fantastisk nöjd Susanna lämnade stället.
Idag, om det nu är möjligt, sitter en ännu mer nöjd Susanna i soffan och njuter. Sköna sköna söndag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar