tisdag 8 november 2011

Idag skulle ju vara en bra dag..

Har tentapluggat så ordentligt man bara kan inför idag. Hade bestämt att det skulle gå bra. Hade bestämt att jag skulle bränna upp alla föreläsningsanteckningar och glömma det här skämtet till kurs efter idag. Säkert. Omtenta 17 december kanske. Det känns inte alls okej.

Jag tycker faktiskt att det är rätt intressant med ekonomi. Väldigt intressant. Om man förstår vad man gör vill säga. Om man har en "lärare" som förstår att man vill veta varför, inte bara hur. Just nu har en viss lärare sett till att hela den här kursen är en enda arg röra för mig. Tyckte att tentan, det var väl något han ändå inte kunde misslyckas med. Säkert. Det lyckades han med. Att misslyckas alltså. Glömde att sätta dit siffror som vi behövde använda oss av. Fick dom en bra stund inpå tentatiden. Rörigt och stressigt. Så summan av detta då. Intressant ämne (företagsekonomi) + dålig lärare = Frustrerad Susanna.
Jag hann inte ens klart sista frågan. Hann inte korrekturläsa det jag redan hade skrivit. Fyra timmar av mitt liv till spillo. Dumma, dumma tenta. Om jag hade en pizzadeg just nu skulle den åka raka vägen ner i diskhon med en satansjävlapittorvar bakefter. (Ni som hört den historien förstår vad jag menar)

Och tro nu inte att jag tappat hoppet. Just nu sitter jag och hoppas på alla änglar och andar och goda energier och gudar -allt som skulle kunna fixa den röran jag skrev idag.
Så håll nu för bövelen tummarna för mig så jag slipper sitta med näsan i ekonomi böckerna hela december. Hårt!

1 kommentar:

  1. Jag har en bestämd tro att du kommer klara tentan pga du kan företagsekonomi. Men en riktig skitlärare kan ju inte bara misslyckas med lärandet och tentan utan även rättningen av tentan så räknar man på det ser det ju lite brunt ut. Men hoppet är det sista som lämnar kroppen, kom ihåg det!

    SvaraRadera