fredag 10 februari 2012

Fredag

Härliga fredag. Äntligen helg eller?! Jag vet inte. Just nu känns det enklare med vardag. Kost och träningsschema passar liksom bättre in på vardagar. Visst är jag lite trött ibland under vardagarna men då hinner jag inte känna efter så mycket. På helgen hinner man både känna efter och bli sugen på diverse utsvävningar. Mycket erbjudanden om fika hit och fika dit. Bjud mig på en promenad och en 140 gram kvarg, tack.

Är så sjukt nöjd över att jag har pallrat mig upp till gymmet varje dag. Trots att jag blir både trött och irriterad av det här matschemat. Måste passa in träningen perfekt mellan två "mål" annars blir jag jätteskakis och mår illa. Men jag börjar få kläm på det nu. Jag vet ungefär när jag bör gå, hur lång tid det kommer att ta och hur hårt jag vågar pressa mig själv. Framförallt har jag lärt mig att ALLTID ha matlådor i kylen som bara går att plocka fram. Tro mig, man blir galen av att stå och väga upp mat (läs framförallt kvarg) stup i kvarten. Jag väger allt. Vartenda riskorn. Jag kan inte slarva, det ligger inte i min natur. Antingen gör jag, eller så gör jag inte. Fullt ut. Varje dag.

Jag har lovat mig själv att fixa schemat månaden ut, även den här helgen. Men jag har andra planer för helgen också, jag ska sooova. Sova bort hunger och onda ben. Sova mig till mängder av energi och motivation. Och dricka te.

1 kommentar:

  1. Så det är så tufft alltså, jag som funderar på att köra nästa månad... Hejar på dig! /Angelica

    SvaraRadera